Nu kan jag i alla fall säga att jag är fil kand, om någon undrar...

Jag kommer också vara socionom för resten av livet oavsett vad jag sysslar med. Jag har en titel. Det är lite coolt faktiskt...

Nu har jag beställt personbevis och skriver ut anökan om examensbevis. Jag ska bara skicka in mina två ex av uppsatsen också så att jag verkligen får ut alla poäng. Men sen är det verkligen klart!

Sjävla examenscermonin var en intressant tillställning. Det hölls tal, spelades musik och delades ut diplom.
Det var en fin tanke att vi först skulle bli utsparkade av prefekten för att sedan bli insparkade och välkomnade i arbetslivet av en yrkesarbetande socionom. Men det talet var katastrof. Jag som redan innan känt mig osäker på vad jag ska göra med min examen blev ju inte direkt uppmuntrad av det talet som handlade om hur mycket vi skulle få stressa, att vi skulle få dåligt betalt, att det var svårt att lämna arbetet på jobbet. Hon berättade att vi inte kunde förändra världen, att vi aldrig skulle få uppmärksamhet för vårt jobb och att det oftast skulle vara mycket tugnt men ibland roligt arbete....

Andra fällde tårar av sentimentalitet. Jag av ångest.

image946

Men jag tog emot mitt diplom av studierektorn.

image948

Och efteråt var jag ju mycket glad över att vara klar! Det känns fortfarande härligt!

Veckan har bestått i flera dagars festande och mycket god mat och många kramar.

Idag börjar jag läsa litteraturvetenskap!

Kommentarer
Postat av: Västmanländska i skåne

Stort grattis!
Och vad kul att du ska läsa litteraturvetenskap - det är det roligaste som finns.
Kanske kan jag hjälpa till med några kursböcker (om inte mina är för gamla)

Postat av: mrspitepalt

Grattis!

2008-01-21 @ 15:52:24
Postat av: Veronika

Grattis till din socionomexamen! Pluggar själv till socionom, sista terminen.

2008-01-24 @ 01:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback