ångestkörning

Det kändes så bra idag men övningskörningen. Jag var riktigt peppad, jag jobbade lite med Bonniers trafikskola på datorn innan vi gav oss iväg på eftermiddagen.

Jag körde landsväg och det gick riktigt bra. Sen åkte vi hem till min far och lämnade och hämtade lite grejer. Halvvägs hem stannar D och säger att jag ska köra resten av vägen. Jag vägrar!
- Nej, nej, nej, NEJ!
Han blir irreterad och förstår inte varför. Vi blir småsura på varandra. När vi kommer hem försöker jag förklara att det är för tidigt. Jag blir stressad av en bil bakom mig på landsvägen. Massa bilar i stan är för snart. Jag vet att det inte är bra att vänta för länge (jag har ju kört endel innan för ett år sen). Det får inte bli som när jag skulle lära mig jonglera. Jag fastnade på steg tre och lyckades aldrig komma vidare därifrån. MEN mycket trafikerad väg känner jag mig inte redo för.

- Jaja, vi får inte göra en sån stor sak av det, säger D
- Jag försöker ju bara förklara. Bli inte sådär, säger jag.
- Vad ska jag göra då? frågar han och cyklar iväg till gymet och nu sitter jag och är lite ledsen. Det som kändes så bra blev i slutet av dagen bara jobbigt igen. Och dessutom har jag en irreterad make som inte förstår mig ;(

Fast han är nog mest också bara ledsen över att han inte kan hjälpa och att det blev fel...

Uppdatering:
Fast han kom hem från träningen pigg och glad och jag har lagad jättemumsig middag och allt känns bra igen. Jag har dessutom klarat alla frågor om väjningsplikt i Bonniers trafikskola ;)

Kommentarer
Postat av: HELENASCITY

ha en trevlig kväll!

Postat av: Soffy

Vad duktig du är med körningen! Jag VET hur svårt det är med motivationen och hur stressad man blir när man känner sig pressad! Jag har inte övningskört på ett par år...

Jag läser att det var en trevlig date! Men VAD hade du på dig?

2008-03-02 @ 19:47:47
URL: http://tillsoffy.blogspot.com
Postat av: Västmanländska i skåne

Usch, jag förstår precis hur du känner dig! Jag var likadan - ingen entusiastisk övningskörare och blev totalstresad - speciellt i början eller när man hade gjort ett längre uppehåll - av situationer där det var fler bilar. Stora parkeringplatser är fortfarande det värsta jag vet!

Men det blir bättre
med övning, så kämpa på!

2008-03-03 @ 10:57:24
URL: http://ulejbro.blogsome.com
Postat av: Hanna

Hej
du är jääte duktig och jag vet att det är svårt men försök att tänka på att klarar så många andra att köra så klarar du oxå.
Du har klarat att planera ett jätte fint bröllop (enligt bilderna och kommentarerna) och för mig är det imponerande.
du kommer att klara det galant.

MVH Hanna

2008-03-03 @ 17:19:32
Postat av: Elise

Det kommer kanske lite sent nu, men fortsätt öva på landsbygd tills du känner dig trygg! Tillslut kommer du säkert SJÄLV att vilja utmana dig själv lite och köra så smått på mindre trafikerade gator (typ fålhagen, kanonställe att köra runt lite i, och där hittar du som i din egen ficka! Se bara till å köra saaaakta eftersom det är mycket skymd sikt. ;) ). Kör på ställen du känner till och hittar bra på, utöka i din takt.
Och tänk sen vilken frihetskänsla det är att ha körkort. Att kunna ta bilen till Ikea och handla de där stora otympliga grejerna utan att behöva fråga om någon annan kan köra. ;)

2008-03-07 @ 21:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback