Hemmafrun

Idag var det bara en dags jobb. Alldeles för lite! Inte särskilt skönt heller. Jag blir alldeles rastlös av att gå hemma och skrota. Det finns ju massa saker att göra egentligen, jag har mina små projekt och jag vet att den dagen jag får ett fastare jobb kommer jag tänka -Varför utnyttjade jag inte den tiden!?

Hur som helst, idag är det vackert väder! Jag städar, läser tidning, dricker kaffe och myser. Det blir för tråkigt att städa allt på en gång så jag gör det lite i omgångar och varvar med mys :) Balkongdörren står öppen och P3 skrålar från de tre radioapparaterna i lägenheten.

Igår bakade jag härliga, nyttiga, 
blåbärsmuffins och idag blir det nog en hälsosam chokladkaka (jag sa inte kalorisnål).

Efter lunch tror jag att det blir en promenad i solskenet. Ikväll blir det bio och imorgon schlagermys med en kompis. På söndag fyller min  år och då ska vi dit på fika. På kvällen ska vi fira D's pappa som fyllt år för några veckor sedan.

Trevlig fredag!

image1069

Den vitklädda mannen med den röda skinslipsen (!) är min pappa och den lilla tjejen klädd i rosa elefanter, det är jag!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Nåå så söt du är! Trevlig helg, kram Sandra

Postat av: Anna

Åh mamma o pappa! vilka stilar, so fashion!

2008-03-07 @ 23:28:07
Postat av: Soffy

Ja, det är svårt att ta vara på tiden när man går hemma. Dagarna går...Jag brukar tänka på när man reser och faktiskt tar sig till ett annat land, iblan långt bort, på en dag!
Vilket härligt kort!

2008-03-09 @ 08:26:57
URL: http://tillsoffy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback