Övningskörning

Idag har jag övningskört.

Jag tycker inte om att köra bil. Jag tycker att det är jätteångestladdat och jag började faktiskt gråta lite innan vi skulle iväg. Jag vet inte varför det är så här. Jag MÅSTE verkligen ha körkort pga jobb...

Men jobbet är den ändå motivationen jag har. Älsklingen försöker och lirkar och frågar men det är så jobbigt. Han är så bra och duktig. Jag är knäpp. Han undrar om jag inte kan känna att det vore sjysst att ta körkort för hans skull? Jo, nä! Allvarligt, jag kan tycka att det vore sjysst. Men det är inte tillräckligt starkt argument för att fungera som motivation.

Fast jag körde en timme i alla fall och det gick riktigt bra fast det var ett år sedan sist. Det var helt okey. Och ändå känns det så jobbigt nu. Jag borde gå i terapi!

D tycker att jag ska köra med affirmationer framför spegeln, för att ha testat allt. Jag tror att det är mest att bara köra och komma över spärren. Men det är ju så jobbigt tills man har gjort det.

Några tips? 

 image1050
Jag och vår bil Urban för två år sedan när jag "började" övningsköra.

Kommentarer
Postat av: mrspitepalt

Jag har inte heller körkort, men har tänkt ta nu när Kotten ska komma. Men det är ju jobbigt, och så dyrt. Jag kan inte köra med Palten för han har inte haft tillräckligt länge.

Jag skulle gärna gå på gravidyoga men vi bor i värsta lilla hålan nu, så det finns inte här.

2008-03-01 @ 18:42:19
Postat av: Sofie

Känner igen prestationsångestsymptomen...
Försök tänka att du gör det för din egen skull, inte för någon annan... för då är det så lätt att ge upp.

Försök övningsköra så mycket du kan -> ju mer du övningskör, ju bättre känner du dig -> desto mer ökar självkänslan -> tillsist kan du tycka det är riktigt kul!

Du kommer absolut fixa det, gäller bara att ge sig tusan på det :) Kram på dig!

Postat av: Elise

Kör MYYYCKET, och gärna mycket på landet till en början. Daniel kan väl köra till något lugnare ställe där du kan köra i lugn och ro. När du känner dig helt säker på att växla, starta upp snabbt från motorstopp (som ofta händer i stan, då är det skönt å inte känna sig helt lost.. ;) ), backa å trixa så kommer det kännas mycket lättare att köra i stan sen också.
Jag tror att du är jätteduktig! Men ta det lugnt i början och försök få dig att känna dig säker innan ni börjar med jobbigare körning som kan kännas stressande. :)

2008-03-01 @ 22:23:14
Postat av: Maria

Jag tror att tipset är att KÖRA; KÖRA; KÖRA osv. Då blir det bra tillslut. Jag hade länge lite ågren om jag skulle köra längre och gillade inte omkörningar. Så fort jag körde om så hade jag superhög puls...men efter att ha kört mera så känner jag inte alls så längre. Vi bosatte oss på landet och jag var tvungen att köra till jobb och till stan. Så kom iallafall jag över min "spärr"!

2008-03-02 @ 12:40:57
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Marit

Ahhhh, jag ser ett inlägg nu.
Jag e inte riktigt på G än. Men ska ta tag i det...
Måste ta mig i kragen o anmäla mig på bilskola.

LYCKA TILL !

2008-03-07 @ 15:50:30
URL: http://tiraM.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback