Working girl

Nu doftar det bröd och gott i hela lägenheten. Jag ska fortsätta med städningen men hamnade i telefon med en kompis i en timme.

Lönen är satt och den är skitdålig men jag känner mig hyfsat nöjd ändå. Jag har ett jobb! Jag kommer få ett eget litet kontor på 9kvm, regelbundna arbetstider och jobbarkompisar att äta lunch med. Det tycker jag är kul :) Imorgon börjar jag!


image1096
bild: sktf

Jag ringde upp behandlingshemmet där de velat och berättade att jag inte längre var intresserad av tjänsten där
- Nämen vad synd. Vi var verkligen intresserad av dig!
- Det var kul att höra, sa jag, men det tog för lång tid för mig. Jag kan inte vänta.

Det var skönt att få säga.

Nu blir det kaffe och nybakt bröd!

Kommentarer
Postat av: Karro

Grattis till nya jobbet!

Postat av: Maria

Grattis till jobb!

2008-03-17 @ 19:45:04
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Elise

Grattis till jobbet! Vad härligt att kunna ha ett EGET kontor och ett riktigt jobb. :) Jag hoppas du kommer att stormtrivas, för då gör det värt allt trots att man inte är helnöjd med lönen...

Servetter ja... jovisst säljer det, men vi måste ju ÖKA försäljningen markant för att kunna vinna. Och det är inte många som nappar om man frågar om det inte ska vara matchande servetter, påskserveter osv osv. Vi har gjort vårat bästa och satt ut pall med servetter, påskservetter som kassavara och placerat ut lite strategiskt på borden.... Tyvärr går det mycket trögare än ljusen. :( Vi kan inte locka med några särskilt billiga priser på dem heller, det var där vi lyckades så bra med ljusen eftersom vi säljer så billiga doftljus i packpris (tex 10 för 39, eller 12 för 50.) Men vi håller tummarna! :D

2008-03-17 @ 19:56:39
Postat av: mrspitepalt

Grattis! Vad jätteroligt med ett jobb! Hoppas du kommer trivas!

2008-03-18 @ 08:06:33
Postat av: Marika på Odlingspyssel

Vad kul med eget rum, arbetstider och jobb! Vi inom socialsvängen tjänar ju skämtdåligt, men en dag kanske vi också får upp vår lön. Kramar från Socialhögskolan i Stockholm!

2008-03-18 @ 12:55:59
URL: http://odlingspyssel.blogg.se
Postat av: Karin

Vad skönt det måste ha känts att få säga så!

2008-03-18 @ 21:35:52
URL: http://hemochliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback