en dag på stan

Jag är ju nästan aldrig på stan numer. Men idag träffade jag en fd jobbarkompis på Barista där jag åt brunch (oj hjälp vad mycket och gott det var. Bröd, gravlax, parmaskinka, ost&skinka, grönmögelost med fikonmarmelad och valnötter med avslutande pannkakor och en latte).

Efter den mastiga brunchen tog vi en sväng på stan. När goa S skulle hem fortsatte jag ett par timmar när jag ändå var där. Det var trevligt att gå runt och kika. Jag skulle köpa både vinterskor och klänning men kom inte hem med något annat än en flaska mineralvatten och en flaska vin.

På lindex spelade dem julmusik! Visst, jag har också köpt en jultiding, smakat på glöggen och ätit en pepparkaka men stackars personalen! Nä, jag tycker det är alldeles för tidigt för julmusik!


bild från MIO

När ska vi hinna och orka planera vår nya lägenhet? Det är inte långt kvar nu tills vi flyttar.. Vi är verligen mer oense nu än när vi flyttade in i den här lägenheten. Men en sak vet vi säkert. Ett brunt sovrum trivs vi i. Så det får bli så den här gången med.

Ikväll blir det vininkokta kycklingfiléer och klyftpotatis. Ett gott rödvin och till efterätt ananaspaj tror jag.. Sen kanske det blir en öl på stan med vänner.


Kommentarer
Postat av: Elise

Hahah, jag längtar ju efter att vi ska börja spela julmusik i butiken! :D Vi börjar inte förrän till första advent och skyltsöndagen, jag skulle gärna ha musik tidigare. :) Men jul har vi haft i flera veckor!

2008-11-15 @ 22:20:42
Postat av: Marika på Odlingspyssel

Hej, jag har ett superbra tips till er badrumsrenovering. Åk till ett kakelföretag och fråga efter spillbitar. När vi renoverade om vårt badrum var budgeten skral, men genom att göra smarta val så kom vi ganska billigt undan. Exempelvis använde vi oss av "standardkakel" till väggarna. Men istället för vanligt platt kakel valde vi ett lite skrovligt (kostade 2 kr mer kvadratmetern) och sedan köpte vi en "spill-kvadrat-meter" av egentligen snordyrt exklusivt italiensk mosaik för ungefär 500 kr. (ord pris 2500 kr/m2) som vår plattsättare fick trolla med :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback