På jakt efter tapeter och golv

Jag och maken börjar närma oss varandra i tapet-, golv- och kakeldjungeln. Ett hem börjar ta form på papper och i huvudet. För några dagar sen kändes det hopplöst jobbigt. Jag var bara trött, förkyld och stressad över flytten. Jag vill flytta för att få kortare pendling till jobbet men jag var inte alls sugen på att göra om en till lägenhet. Vi fixade ju just denna!

Men i helgen ändra det sig. Nu har vi kollat på tapeter och jämkar med varandra, övertalar. Men så att båda blir nöjda så klart. Vi har till vår glädje upptäckt att det finns kakel och klinkers som vi båda gillar för ett överkomligt pris. Bauhaus är en guldgruva :)

Så nu känns det bättre. Det kommer bli bra.



Det är jobbigt att det finns så mycket snygga tapeter för det är så svråt att bestämma sig!
Denna är fran
Sandbergs

Kommentarer
Postat av: Susanna

Fin tapet på bilden. Jag tycker att det är så modigt med personer som vågar ha lite mönster och starka färger. Allt för ofta tycer jag att man ser hem där man verkligen tagit det säkra före det osäkra. Jag hoppas att jag själv den dagen renoveringsarbetet skal igång att man vågar lite. Sedan är det ju alltid svårare när det är två viljor som skall få utrymme :) Lycka till!

Postat av: Maya

hej hej, hur kommer d sig att ni flyttar igen, ni hade ju precis fått till allt? ha d bra! kram, m

2008-11-20 @ 12:05:34
URL: http://muffinstuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback