barn är roliga!

På mitt nya jobb gick jag ut i klasserna och presenterade mig. Jag började med högstadiet. Klasserna var verkligen olika! Men så är det ju, det hade jag nästan glömt bort. I vissa klasser möttes jag av intresserade och glada ansikten, de ställde frågor och var nyfikna på mig. Andra klasser kunde inte bry sig mindre och jag tror inte att de skulle känna igen mig idag. En klass var "den" klassen. Den bråkiga, stökiga, jobbiga klassen som stökade och ställde konstiga frågor för att få mig ur balans. Jag tror att jag klarade testet.

Så kom jag till en fyra
- Vad tror ni att en kurator gör? frågade jag.
- Håller på med kampsport, sa en kille.


Läraren upplyste grabben om att det nog var karate han tänkte på. Sak samma. Eller?


Kommentarer
Postat av: Soffy

Hi hi, ja...en karateutövare borde ju heta och kurator! Jag har inte fattat att det är som kurator du ska jobba, så intressant! Du kommer göra stor nytta i många barns liv, det är så viktigt att det finns någon vuxen som kan lyssna. Lycka till med allt, kram!

Postat av: Elise

Hahah, vilken skön kommentar. :) Vilken skola jobbar du på?

2008-09-06 @ 15:57:28
URL: http://esajl.blogg.se/
Postat av: mrspitepalt

Menvilken dålig koll jag har, jag visste inte att du var kurator. Jag skyller på Kotten. Det får man väl göra? Eller så är det sånt de får ångest över och kommer och pratar med dig om om sju år... Lycka till på jobbet! Du kommer knäcka!

2008-09-18 @ 14:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback