Mönster och tyg



Av svärmor har jag fått barnklädesmönster som hon köpt på  70-talet. De är förvånansvärt tidsenliga. Jättefina.



På Kupan hittade jag 5 st babyfiltar från Imse Vimse -mjukastemjuka- för 5kr /st. Ett fint blommigt tyg också för 20 kr. (Det är så bra kvalitet på tyget och det är så fint. Vad ska jag göra med det?)

På kalaset flyttade det hem en vagn till oss. Dessutom en stor påse med babyfiltar, örngott med krusade band (svärmor) och en del stickade kläder (se mönstrena ovan). Hon är välkommen nu!

Kommentarer
Postat av: Marika på Odlingspyssel

Ah vet ni att det är en flicka! Vad roligt!

Hur var Twilight, jag är väldigt nyfiken men det har liksom inte blivit av. Funkar böckerna även för mellanårsbarnen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback