Smått och gott

Nu känns det äntligen som semster!

I början av veckan skrev jag tenta och D har grejat med bilen som inte gick genom besiktningen (men nu är godkänd!). Då var det trist. Men nu!

I torsdags var i stor-stan och hälsade på svärmor, fick lunch och leka med D's minsta lilla brorsdotter. Sen for vi runt mellan olika affärer och letade liten cd-spelare, enkel mobiltelefon och liten kamera. Vi hittade allt utom telefon. På kvällen fikade vi lite snabbt hos ett par vänner och fick mat hos några andra :) Det var hemskt trevligt!

Vi köpte en liten kompaktkamera att kunna ha med i skötväskan och liknande. Min stor-kamera behöver ju en egen väska och det är inte alltid man orkar släpa med sig. Den lilla nya är en Casio med 8,1megapixlar. Den verkar bra.

Igår hade vi systuga på förmiddagen. Jag sydde klart (kanske... har inte bestämt mig än) lekfilten och så började vi på ett "
babynest". Vi fick en stolsdyna från svämor, som är lite mindre än de mönster vi sett, men det blir nog bra. Så har vi gjort kant av två gamla tillklippta täcken.

Ni får kanske se bilder sen. Jag kan fortfarande inte ladda upp bilder. De från bröllopet och så passade jag på att ladda över till blogg.se från svämors dator. Då kan jag göra inlägg med dem sen.

På eftermiddagen tog vi en tur i skogen och hittade snabbt lite kantareller fast vi bara gick 2 meter från elljusspåret. Sen började det åska och regna så vi tog oss hem igen. Där åt vi svampmackor, åt kräftor, drack alkoholfri öl, kollade på film och åt kladdkaka.

Nu ska vi ta en ny tur i skogen!

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Schysst blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback