Ledighet

Nu har jag semester! (förutom tentan nästa vecka)

Jag har semster fram till 31 aug och då går jag på föräldraledighet, var sig det har kommit någon bäbis eller inte. Nedräkningen har börjat.

Jag vet att jag är bortskämd och säkert har färre besvär än de flesta gravida, inga jättesvullna ben, bäckensmärtorna har nästan försvunnit (förutom de som kommer för att jag går långt), ingen uvi, bra järnvärden utan tabletter etc. Men jag börjar verkligen ledsna på att bli så ofantligt slutkörd av att göra ingenting!
 
- Gå och lägg dig och vila, säger D
- Men jag har ju inte gjort något!
- Du bär ju på en bäbis. Hela tiden!

Jag tänker på
det som Soffy skrev om att "släppa taget och be om hjälp". Det är helt enkelt bara att inse sina begränsningar. Men det är jobbigt att känna sig lat...

Jag är i alla fall glad att jag har en man som resonerar så här (ang. att han ska ta ut "pappa-dagarna" 1 vecka heltid och 2 veckor deltid)
- Då kommer jag hem och lagar lunch till dig! Eller, jag tar bäbisen och du lagar lunch. Nej! Jag tar bäbis OCH lagar lunch och du lägger dig på soffan.

Kommentarer
Postat av: Soffy

Du också alltså? Jag hade så svårt för det, det är då det är bra med en bra man vid sin sida som gör saker utan att man behöver be om det. Min var underbar, och ännu bättre den första tiden efter förlossningen då jag hade det jobbigt med amningen. Ja, han är ju fortfarande underbar...

Postat av: Daniel

Vad bra med en sådan förstående pappa! :))

2009-08-07 @ 09:36:22
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback