Bröllop i Sundborn

I helgen tog jag och D tåget upp till Falun. Vännen E skulle gifta sig med tandläkare B i Sundborn kyrka med efterföljande fest på Carl Larsson-gården.

Jag missade att batteriet till kameran var slut så inga bilder blev det. Surt! :(

Brudparet var så klart otroligt vackra och sången i kyrkan var magisk. De fick ett perfekt februariväder med kyla, solsken och frostade träd. Sundborn såg ut som ett vykort. Det var nästan inte så man trodde det var på riktigt.

Brudparet åkte släde från kyrkan till gården. De frös ordentligt men vackert var det! Tur att E fått låna en fin päls. (Brudgummen var det värre för.) Maten på middagen kommer inte bli bortglömt på läääänge. Allt var så gott! Och de kilo-tunga bitarna parmesanost som serverades tillsamman med andra ostar och marmelader kommer vi sent att glömma. Oj, vad alla åt ost!

Efter den goda middagen var det dags för livemusik och dans i den gamla kvarnen.

Kommentarer
Postat av: Fridaa

Hej ! :)

Just nu har jag en tävling på min blogg, vinsten är ett presentkort på sminkbutiken Pashion i Birsta City !



Välkommen att tävla! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback