web-tenta

Idag har jag skrivit den andra tentan på min sommar-distans-kurs. Jag har intalat mig själv att bara jag får godkänt så är det jättebra. Jag "behöver" ju inte mer och jag gör det på arbetstid etc. Första tentan fick jag ju, helt oväntat, 19 av 20 poäng på vilket alltså motsvarar högsta betyg. Ett A. Och det var ju kul!

Jag har aldrig haft såna betyg förut F- A. E är godkänt och då ska man ha 50-59 % rätt. På min utbildning kunde vi bara få godkänt eller inte. Tidigare i skolan har jag ju fått betyg från G- MVG. På denna tenta fick jag 11 av 14 poäng vilket kändes helt okey. Tills jag inser att det är 78% och därför "bara" är ett C.

Helt plötsligt brydde jag mig tydligen.

Jättefånigt. Det går nog över. Nu ska jag äta lunch och gå till biblioteket och kolla upp alla bra böcker som ni har tipsat mig om.

Kommentarer
Postat av: E

Vad skönt att du klarade dig! Ett C är ju hyfsat, det är ju som VG på en skaa från G-MVG unngefär! Det ska du känna dig nöjd med tycker jag.



Nu har jag varit på biblioteket och lånat de resterande Eddings-böckerna i serien jag läser... Ser fram emot att läsa hela helgen!



Hoppas du hittar de böcker du söker!

Postat av: Maria

När jag läste till lärare så kunde man bara få G elelr inte. Men jag tror att jag kanske pluggat ännu mer om jag kunnat få mer än G. Knasigt egentligen eftersom man inte läser för betygets skull, men man funkar väl så bara...

2009-07-17 @ 23:34:50
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Susanna

På skalan F-A är väl C egentligen mycket bra är det inte det? Jag har också bara haft G-MVG som betygskala och det där med att ett godkänt räcker på universitetet det känner jag också väl till (eftersom det så ofta inte finns något annat betyg)Men, jag håller med... det är konstigt vad man helt plötsligt bryr sig mer när det blir skalor av hur bra man är.

2009-07-18 @ 08:46:28
URL: http://cuddly.blogg.se/
Postat av: Soffy

Ja visst är man larvig? Egentligen bryr man sig inte, men ändå..

2009-07-18 @ 11:35:08
URL: http://tillsoffy.blogspot.com
Postat av: Marika på Odlingspyssel

Ett C är ett bra betyg, det är motsvarande ett VG med de gamla universitetsbetygen U-G-VG :)

2009-07-19 @ 17:50:21
URL: http://odlingspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback