Jag förstår det där med "väntans tider" nu

Nu är har vi snart nått 28 fullgångna veckor. Tiden tickar på och det börjar bli jäkligt verkligt det här att det ska komma en ny människa, en person som vi inte känner, och bo hos oss! En liten som vi ska ta hand om.

Fast visst känner vi henne lite? (på ultraljudet trodde barnmorskan att det var en tjej). Just nu lever hon rövare. De senaste dagarna har hon varit helt vild på förmiddagarna. Jag kan knappt jobba. Det är svårt att koncentrera sig på samtal när någon bökar runt inuti ens mage! Är det för att hon är ganska stor nu som sparkarna och böket känns så mycket?

De senaste kvällarna har hon också stökat runt när jag ska sova vilket hon inte gjort tidigare. Men igår sjöng D vaggvisa och klappade på henne. Hon blev stilla! Sen sov vi gott alla tre.

Hon gör sig påmind mer och mer. Även i vårt hem. Som jag skrev igår har vi börjat inreda barnrummet nu. Jobb-vikarie för mig är fixad. Vi har gått psykoprofylaxkurs. Snart får hon komma! Vi börjar bli redo :) Om 10-14 veckor (antagligen) ses vi.

Kommentarer
Postat av: Vendeley

Gud så spännande! :)

2009-06-04 @ 14:50:11
Postat av: Västmanländskan

Tänk vad härligt när er lilla filur tittar ut och ni får börja lära känna honom/henne.

Postat av: Marika på Odlingspyssel

Smårövare verkar spännande :)

2009-06-07 @ 12:12:27
URL: http://odlingspyssel.blogg.se/
Postat av: angelsusanne

Vad spännande...jag minns alla mina graviteter och denna väntan vad som finns i magen.

Jag har ju 4 barn och inga fler blir det.

Ett STORT lycka till!!!!/kramis

2009-06-08 @ 21:40:11
URL: http://angelsusanne.blogg.se/
Postat av: Soffy

Väntans tid är både härlig och jobbig! Men mest härlig tyckte jag, förutom de extra 16 dagarna som jag hoppas du slipper :( Det är verkligen underbart att få barn, helt overkligt men samtidigt så naturligt. Det är så kul att följa "er resa"! Kram!

2009-06-09 @ 20:41:01
URL: http://tillsoffy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback