På riktigt

Bilder jag tänkte visa för min tjejgrupp


Tyra Banks


Jessica Simpson


Kim Kardashian


Mariah Carey

Det här är min favoritbild. Jag tycker det är skitbra av Brad Pitt att ställa upp på det här sättet. Fram för fler "nakna" kändisar! Jag blir så arg när jag tänker på vad det sjuka (och fakade) kändis-idealet gör med mina små elever! För små är vad de är. Även om de går i högstadiet. De kan inte värja sig. Kan vi?



På bloggen där jag hittade denna vackra bild stod det att det var fruktansvärt att han såg ut på det här sättet, att botox verkligen är en räddning och att man inte kan komma och säga att Brad Pitt är snygg. Suck!

Kommentarer
Postat av: Marika på Odlingspyssel

Gud vad bra att du jobbar med utseendefrågor i skolan :)

Postat av: Susanna

Håller med. Det är skrämmande att höra hur vissa unga resonerar. Det läskigaste jag har hört var när jag jobbade med 8-10åringar. Jag 'Overheard' när de pratade om bantning och att man måste hålla sig i form. Något som de förmodligen fått från mamma eller pappa hemma. Jag tror man får vara lite vaksam över hur man själv uttrycker sig i hemmet med sina små. Där är man ju som mamma och pappa en superidol under många år. Tycker att det är starkt att du kämpar så hårt med utseendefrågorna. Klapp på din axel!

2009-06-02 @ 08:52:46
URL: http://cuddly.blogg.se/
Postat av: Maria

Det är viktigt att visa hur de kan fixa till en kropp och ett ansikte med smink och i datorn. Det finns ju inte Barbie:sar i verkligheten...Intressant inlägg!

2009-06-03 @ 16:22:18
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback