Inbjudningskort

Nu när vi är på gång med våra tack-kort till bröllopsgästerna kom jag på att jag inte har visat våra inbjudningskort. Tyvärr har jag inte riktigt bra bilder på dem men det får duga.

Vi köpte vitt strukturerat papper i en pappershandel. Sedan valde vi att ha tre olika inbjudningskort som är likadana inuti men har olika bilder utanpå. Bilderna har jag gjort svartvita och satt en ram på, sedan bara fört över i ett worddokument. Det var enklast så.

image484
image483
image486

I insidan av korten har vi skrivit ut texten i rosa och sedan lagt en rosa stämpel. Den är köpt på
http://www.papprika.se/ (vi rättade stavfelen)

image487

Kuverten är i struktererat papper och färgen heter "melon" har jag för mig. Det kändes somrigt. På dem satte vi samma stämpel fast i silver och skrev adresserna med silverpenna.

image488

Färgen på kuverten är inte rättvis.

Kommentarer
Postat av: Zahiren

Försökte följa länken till stället du köpt stämpeln men den funkar inte. Tycker inbjudningskorten är jättefina. Har själv inte börjat fundera på hur våra ska se ut men snart är det väl dags att fundera på det.

Postat av: mrspitepalt

Superfina! Den där stämpeln var jättefin, en sån måste jag köpa!

2007-08-02 @ 19:09:52
Postat av: Evasleva

Nu har jag rättat til länken.

2007-08-03 @ 08:17:43
Postat av: Medea

Är här för att inspireras när jag ska bestämma hurdana inbjudningskort jag ska göra. De här ser fina ut!

2007-10-22 @ 14:43:33
URL: http://medeashem.blogspot.com
Postat av: krysas

Jättefina inbjudningskort. Kan man skriva ut bilderna direkt på strukturpappret eller limmade du på bilden från utskrift på annat papper?

2007-11-29 @ 11:54:45
Postat av: Evasleva

Tack!
Jag skrev direkt på det strukturerade pappret.

2007-11-29 @ 16:08:19
URL: http://www.evasleva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback