Städ-tvätt-pyssel-shopping-dag

Jag är trött i benen nu.

Det är så härligt underbart att vara ledig! Jag njuter i fulla drag. Idag låg jag kvar och halvsov till nio från det att D gick hemifrån vid 7. Sen satte jag på kaffe och åt min frukostgröt på balkongen. Där blev jag kvar med några gamla bröllopstidningar som jag tänkte kasta ett öga på innan de åker i pappersinsamlingen. Ingen användning för dem längre... 9 dagar kvar nu! Jag funderar i och för sig på att ge dem till en kompis som jag tycker ska gifta sig snart ;)

Efter lite diskning och några telefonsamtal tog jag en sväng ner på stan. Där var det massor av ungdomar som var finklädda och superglada. De tog studenten! Kul att se.

Jag fortsatte jakten på de perfekta trosorna under brudklänningen och kom hem med ett par som jag tror inte kommer synas under men de var rätt tråkiga... Såg ett par bättre med jag hade glömt min ID och den affären hade inte kod om man betalade med kort. Jag inhandlade också en guidebok till Kreta och lite pysselgrejs till bröllopet.

Så har jag tvättat, börjat städa, börjat packa, börjat laga mat. Men D fick ta över för jag orkade inte mer! Tänk va, det är tyngre att vara hemma en hel dag än att jobba ;)
Imorgon åker vi till Uppsala där jag blir kvar fram till bröllopet den 16:e juni och sedan åker vi torsdagen efter till Kreta. Till Sundsvall kommer jag tillbaka senast den 15 juli.

Kommentarer
Postat av: madlin

Kör försiktigt!!

Postat av: Västmanländska i Skåne-exil

Oj, det börjar verkligen närma sig. Spännande! Håller tummarna för dig här nere i Lund :)

2007-06-07 @ 22:47:40
URL: http://ulejbro.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback