Gröt


Jag kan inte säga det nog många gånger. Frukosten är den viktigaste måltiden på dagen!
Jag skulle aldrig klara mig utan frukost.

När jag och Daniel just hade träffats kunde han sitta och bara stirra på mig på morgonen när jag lassade in macka efter macka. Själv är han ingen stor frukostätare alls. Men jag har fått honom att börja äta havregrynsgröt på morgonen. Det du! Hans mor är väldigt imponerad av mig :)

Havregrynsgröt är den bästa vardagsfrukosten. Snabbt, gott, billigt och mättande! Bättre kan det väl inte bli?

gröt
foto: tasteline.com

Vi äter gröten med ett ägg i. Jag vet att det låter konstigt men det är väldigt gott. Dessutom mättar de extra proteinerna ännu bättre.
När gröten börjat koka ihop så knäcker man i ett ägg och rör om hårt och ordentligt. Så får det koka en liten stund bara så är det klart. Det blir nästan lite som ostkaka i smak och konsistens. Så äter vi det med lingonsylt och mjölk som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Hej evasleva jag är också pysselewa fast med w. rolig blogg, jag kommer gärna åter, du är bjuden till mitt kafferep!!!! Ha det bra- och det är så sant som det är sagt frukost ÄR skitviktigt. Om man inte äter en bra så blir man kokko.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback