IKEA-dagen

I går åkte jag och min vän I till Birsta för att kolla i affärer.

Vi åkte vid tolv och gick in i Birsta city och kollade på kläder i ett par timmar för att sedan gå till IKEA och äta köttbullar vid två-tiden.

Sen var på IKEA i ungefär fyra timmar. Det var så roligt! När min vän I frågade lite försynt om vi kunde åka till det stora varhuset då hennes mamma behövde något därifrån sa jag -Ja, vad roligt! Det gör vi! I kommer ju från Umeå och där finns ju inget gult och blått hus och tänkte att vi som bodde i en stad med ett IKEA nog var där för jämnan. Men det är vi ju inte!

Tänk vilken tur att det var en tjejgrej. D hade dött av behöva genomlida så lång tid där. Det är ju därför jag aldrig är där. Det är ju inte lika kul att gå själv.

I köpte massa bra saker till sin lägenhet och jag köpte en kudde för 7kr att ha när jag åker buss mellan Uppsala och Umeå i höst. Vilken fynd va?

Dessutom fick jag ju massa bra inredingsidéer.

Kommentarer
Postat av: vendeley

åh herre gud! är det mellan umeå och uppsala du ska pendla?

2007-08-23 @ 09:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback