Plåt-pyssel

Efter att odlingspyssel visat några tips på vad man kan göra av gamla konservbukar och läskbukar

coola colaburkar
värmeljushållare

kom jag på att jag har sett många fler fina exempel på detta exemplariska återvinningspyssel. Snyggt blir det också!

burk kruka
Dessa har jag själv målat med vit väggfärg. Glöm inte att sandpappra ner de hemskt vassa kanterna. Akta, akta! Jag gör alltid illa mig när jag ska ha med konservbukar att göra.

ljus i burkar
Fina jullyktor från Better homes and garden. Hur man gör hittar du här.
ljus i burk
Självklart går det också att smälta ljusmassa och göra ljus i burk.

blomburkar
Från Martha Stewart är dessa odekorerade burkar som används som blomvaser, 

krona
Dessa söta prinsesskronor har jag sett i flera bildgallerier på svartbrud. Vem som gjort dem först vet jag dock tyvärr inte. Någon som vet? Äras den som äras bör.

Tillägg: Det visade sig att det var Annika som gjord dem. De är målade med guldfärgat hobbylack och pärlorna är ditsatta med limpistol.

Kommentarer
Postat av: mooogn

Hej!
Ang ljuslyktorna av konservburkar: Hon heter Annika och har sin hemsida här: http://20071231.weddingannouncer.com/photoalbums-22483.html
/mooogn

2007-08-01 @ 21:49:17
Postat av: Marika på Odlingspyssel

Wow! Vad fint! Prinsesskronorna är så söta.

Postat av: Emma

Vilka fina pysselgrejer du har. Kul att kika här :)

2007-11-02 @ 22:12:42
URL: http://minkbajs.land297.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback