Bröllopsnatten

Vi hade ju fått ett brev. Så när det började närma sig tiden för att åka från festen gick vi upp på övervåningen och hämtade ett tjockt vaderat kuvert och ringde taxin.

Kuvertet lämnade vi över till taxichauffören som meddelade att vi inte skulle så längt. Det gjorde oss ännu mer fundersamma eftersom vi hade spekulerat i att vi skulle utanför stan någon stans.

Bilen körde in i centrala stan och stannade utanför Hotell Linné. Från taxichauffören fick vi vår nyckel som legat i kuvertet. Vi steg in i foajen och blev välkomnade av personalen och visade till vårt rum.

På rummet stod vår väska som vi packat tidigare och lämnat hos Mattias och Lottis. Där fanns jordgubbar, choklad, mousserande vin, en ros. På sängen låg morgongåvan som jag fått köpa till D på möhippan (två ej matchande manchettknappar) och ett graviditetstest med instruktioner. I badrummet var det skrivet med läppstift på spegeln Daniel hjärta Eva.  Det stod uppställt skönhetsprodukter till mig och en väldoftande badbomb. Dessutom var hela toaletten inslagen i toapapper!

jordgubbarsvit

I övrigt fanns det fler kuvert och mer instruktioner.
Det fanns ett pengakuvert var för söndag lunch, fika och middag och eftersom vi skulle få stanna två nätter även för måndag lunch och fika. Bord var reserverat till klockan 19 på Trattoria Commedia.

Vi hade en riktigt fin helg på hotellet och vi åt så mycket god mat hela tiden. På söndagen fann vi dessutom en ny flaska champagne och ny frukt och choklad på rummet! Det var oväntat och väldigt härligt lyxigt! Det var verkligen inte fel att få turista i sin egen stad heller. Speciellt som vi inte längre bor i den. Vädret kunde ju ha varit bättre, men ärligt talat så brydde vi oss inte så mycket om det ;)

Jag skulle ha lagt in våra egna bilder istället för dessa från Hotell Linnés hemsida. Men sladden är glömd i Uppsala någonstans. Nån som sett den?

Kommentarer
Postat av: Erik

När jag någon gång i framtiden gifter mig låter detta som en "bröllopsnatt" som jag skulle vilja ha!

Postat av: kajsa

mmm, vad fint! jag och mamma vaknade till en regnig dagen efter och tankte att battre vader kunde ni inte fatt!

2007-07-12 @ 07:59:17
URL: http://kajsaspyssel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback