"Jag älskar dig men jag skulle inte vänta på dig...

...i fyra månader utan mat" sa D efter att vi hade sett "pingvinresan" som handlar om kejsarpingvinerna.
Nä, kärleken sträcker sig inte hur långt som helst. Jag skulle inte stå i snöstormen och väntan på honom heller. Tur att vi har både värme och mat.

Idag har jag varit helt borta på praktiken. Förmiddagens möte med en mamma och son gick bra men sen ballade jag ur. Under lunchen när vi skulle prata om nästa träff då fattade jag ingenting och kunde inte alls koncentrera mig. När jag frågade för tredje gången om vi skulle planera mötet och åter igen fick svaret att vi redan hade gjort det förra veckan, då börjar man ju undra. Sen slog jag huvudet i en vägg och kunde inte sluta skratta. Tack och lov att min handledare såg det positiva i det och inte tyckte att jag var helt oseriös och galen. "Ja, ibland är det bra att balla ur. Det måste ju betyda att du känner dig trygg här" sa hon.

Efter eftermiddagens möte då jag inte sa ett ord försökte jag skriva ett processreferat av en tidigare träff och blev sen hemskickad. Ovan nämnda handledare tyckte inte att jag gjorde någon nytta i alla fall ;)

Ikväll ska vi ha pysselkväll, jag och några andra praktikanter här i Sundsvall. Det ska bli kul. Får se om jag äntligen kommer igång med skynket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback