Testjobba

Idag är det tråkväder igen :(

Imorgon provjobbar jag igen vilket känns lite nervöst. Jag vet inte riktigt vad som förväntas av mig. Ska jag "gå med" och se vad som gäller? Eller ska jag rycka in och visa vad jag kan? Ingen har berättat vad som förväntas av mig.

De flesta som jobbar har mycket erfarenhet av behandlingsarbete. Jag har lite erfarenhet men mycket utbildning. Jag tycker att jag ser mycket som skulle kunna ändas och förbättras. Jag vet hur jag skulle göra. Men  hur visar man utan att trampa någon på tårna? Hur mycket kan man göra och säga de första gångerna man är där? 

Visst handlar det om hur man lägger fram det hela som min kära vän I säger. Men det är ändå svårt tycker jag. Jag vill ju visa att jag är bra, att jag är vettig och har bra idéer, så att jag får jobbet. Samtidigt är det kanske inte det personalen jag jobbar med eftersträvar? I alla fall inte nu och inte från mig!?

Under intervjun sa chefen att hon hellre ser utbildning framför erfarenhet och att erfarenhet nödvändigtvis inte innbär att man är bra på sitt jobb. Vi får hoppas att det räcker.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tror det kommer att gå riktigt bra! Man får tänka att alla är nervös i början :) Kram på dig

Postat av: kajsa

hur gick det? och vad menas med provjobba igen?har du gjort det innan på samma ställe?

att provjobba är alltid nervöst. jag provjobbade nog hela förra veckan om jag tänker efter. de sa det inte rätt ut, men först jobbade jag med timpenning och nu fr o m måndag får jag månadslön, som att de testade mig först.

och jag tror du kommer att få ett jobb snart, jag vet inte, men tror att du är jättebra på det du gör/ska göra. om de inte ser det, klarar du kanske dig bättre utan dem ändå. som med mig och h&m, men det är ju svårt att se det just när man blir nobbad. hoppas att du inte blir det. och det gäller att vara tålmodig, det är ngt jag lärt mig det senaste halvåret.

värföt blir mina kommentarer sååå lååånga?

2008-02-29 @ 20:21:10
URL: http://kajsaspyssel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback