Pepparkaksmuffin

Elise funderade på pepparkaks-glasyr till muffins. Så jag bakade igår muffins med pepparkakssmak (sen var jag totalt slut och fick lligga i en halvtimme).



Oh, riktigt smaskigt  var det! De är mer som pepparkaksdeg i smaken än pepparkakor, Men å andra sidan är ju det godast :)

Jag tog ett vanligt sockerkaksrecept från Annas mat och hade i 1 msk pepparkakskryddor på påse istället för vaniljsockret.

Nu fryser jag ner dem och tar upp och ger dem pepparkaks-glasyr till flyttfika. Jag återkommer alltå Elise :)

Kommentarer
Postat av: Jessica

mmmmm,ser gott ut..

Jag har inte smakat glöggen än :) ha hört att den är slut så jag vill suga på den lite till :)

Kanske det blir i morgon ..

Postat av: Maria

Hej!

Oj, så gott det låter!

Ska nog baka sådana muffins. Hur gör du pepparkaksglasyr? Har du pepparkakskryddor i florsockerglasyr?

2008-11-29 @ 16:20:59
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback