Solen och livet återvänder

Vilken helg! Det har ju varit fantastiskt väder och jag har gjort nästan bara roliga saker :) Dessutom börjar jag känna mig lite piggare. Äntligen!

I lördags var stackars maken på kurs. Själv tog jag en promenad i solen före frukost innan jag läste igenom hela DN (eller nä, inte sporten) och åt en nyttig och jättegod frukost.

Jag tog det lugnt och gjorde mig iordning innan jag satte mig på bussen till den större staden där jag träffade en kompis för lunch. Vi åt god sallad på en uteservering och pratade om ditten och datten. Det var så länge sen vi sågs men det var verkligen kul att träffas och jag hoppas att det inte går så lång tid igen. Vi gick i några butiker och slog och sedan ner i solen på en annan uteservering för kaffe och biskvie. Underbart! Solsken och samtal.

Jag mötte sedan upp maken som var färdig på kursen vid 16:30 och vi handlade lite kläder innan vi åkte för att hämta upp en takbox som vi har fått. Mycket generöst!

Vi åkte sedan hem till lilla staden där vi lämnade bilen och gick ut och åt på restaurang. Vi började med en fördrink på uteserveringen innan vi flyttade in. Efteråt träffade vi vänner för en öl.

Igår gjorde vi först lite tråk-storhandling men åkte sedan med en vän och hans hund till en herrgård där vi fikade i solen. Sedan blev det promenad på landet i det härliga vädret.

Det var en riktigt bra helg!

Kommentarer
Postat av: Marika på Odlingspyssel

Sportdelen i Dn borde vara frivillig :) Jag vill inte läsa den i alla fall.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback