Mellandagar och Nyår i Prag


Vad gör alla människor här? I väntan på att klockan ska slå och vi ska få se spelet på den astronomiska klockan. Om jag säger till er att det inte är värt att gå dit och trängas kommer ni ändå inte att lyssna på mig.


Mums! Mörk Staropramen på mysig pub. Vad är väl Prag?




Är det bara jag som tänker på Karlsson på Taket? Staty på Karlsbron.


Prag var väldigt vackert och mysigt. Men det var otroligt mycket folk där! Ibland blev man bara less. Ibland vill man inte vara en turist av 1 miljon utan få känna sig lite ensam.


Det är inte svårt att förstå var Disney-slotten har fått sin inspiration ifrån.


Även i Prag gick vi mycket! Men vi bodde en bit från stadskärnan så vi åkte mycket spårvagn också vilket var väldigt smidigt.




Nyårsafton! 12-slaget firades på Karlsbron. Det syns inte på bilden men det var det häftigste fyrverkeri jag sett i hela mitt liv!! Middagen åt vi på en kubans restaurang med helt okey middagsbuffé, massor av mousserande vin och härlig salsa.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback