Halvårsutvärdering

Under middagen med en vän i fredags kom vi in på våra nyårslöften.

Jag mindes då hur jag och maken satt på en restaurang i Prag på nyårskvällen och bestämde oss. Han, som är konflikträdd, skulle börja säga ifrån när han tyckte saker var fel och faktiskt ta strider om sådant han tycker är viktigt. Ja, å andra sidan, som lätt går igång på saker jag tycker är fel, skulle tagga ner. Man kan inte vinna alla slag.

Så hur har det gått?
Ganska bra tror jag. Maken jobbar nog på det lite mer aktivt än jag gör. Jag har fått hjälp på traven av att vara gravid och faktiskt inte orka bry mig ;)

Nu tycker jag ju att det är viktigt att bry sig. Jätteviktigt! Men det gäller ju att välja sina strider, så att säga.

Har du några nyårslöften? Och hur har det gått?


Kommentarer
Postat av: Susanna

Jag har gjort ett medvetet val i att inte göra nyårlöften. Istället försöker jag att visualisera och uppnå mina mål dagligen. Kan vara alltifrån stor mål, små delmål som skall ta mig till mina stora mål och dagliga saker som måste göras. Det här med att träna och äta frukost får bli nya rutiner. Jag tycker att det hjälper att hela tiden försöka hitta positiva saker som tar en till den känsla som målen och visualiseringen innebär. Ibland (erkännande) så tar jag hjälp av bilder, inspiration från böcker och konversationer med vänner över en kopp kaffe eller två.

Postat av: Västmanländskan

Jag lovaded inget, men maken lovade att börja med cykelhjälm. Men det tog honom nästan ett halvår att skaffa den. Jag borde kanske ha lovat detsamma. Men nu har vi - hela familjen!

2009-07-24 @ 00:14:58
URL: http://vastmanlandskan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback