Tenta

Som jag redan berättat läser jag en sommarkurs i Ungdomssociologi på arbetstid. Men det går sådär för tillfället... Jag sitter och laddar för att skriva en tenta på internet... Ladda inför det borde man göra genom att typ plugga?

Men det är så varmt
och bäbisen sparkar på revbenen
och jag har lite roligare saker att syssla med

Det är inte det är ämnet inte är intressant. Hade jag haft mer tid för att plugga till den här tentan hade det känns bra. Men nu har jag inte det. Den måste skrivas nu. Och jag har ingen chans att klara den. Tror jag.

Först fick jag inte tag på boken. Och när jag väl fick den hade jag semester. Och då kan man ju inte plugga!! Nu har jag läst inledning och slutsats på alla kapitel i boken och får helt enkelt hoppas att det räcker. Men som sagt, jag är rädd att det inte gör det då tentan är uppbygd på att kolla just att vi har läst hela boken. Inte direkt om man kan analysera vad som står i den. Om jag förstått saken rätt. Hade jag fått analysera hade jag känt mig mycket mer säker.

Nu tänker jag att jag helt enkelt svarar på frågorna som jag har 40 minuter på mig från att jag öppnar testet. Och tar att jag får mitt livs första Underkänt. För det är ju bättre att chansa än inte alls!

uppdatering:
jag fick 19 av 20 poäng på tentan!!!!!!
Det är helt sjukt men jag måste ha läst på rätt saker. Jag hade ganska gott om tid så några svar hann jag slå upp i boken och några var vilda chansningar som gick hem :)


Kommentarer
Postat av: vendeley

Gud vad du är bra! :)

2009-06-29 @ 17:47:26
Postat av: E

Jag tror att du helt enkelt har rutin! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback