Vi önskar oss alla mer tid...

Idag var det äntligen dags för vår temadag på skolan som jag och en specialpedagog ordnat. Med alldeles för lite tid på fickan blev det i alla fall tillslut en dag på temat Kärlek & Respekt. Efter att datumet skjutits fram ett par gånger och några arbetslag ville ställa in allt så var vi kanske förväntingarna på dagen inte de bästa.

Jag har fick jobba till 20 på onsdagskvällen för att ordna med det sista. Trots det blev det kaos på morgonen då gruppindelningen inte stämde alls. Vårt fel! Jaja, inte mycket att göra. Det ordnade till sig och när alla elever hade någonstans att vara verkade det flyta på bra.

Det är i alla fall belöning att höra eleverna i korridoren säga -Jag var på en skitrolig station! - Vi hade så himla kul! Och när lärarna säger - Vi fick till jättebra diskussioner. - Även buskillarna skötte sig bra! - Jag har haft kul idag.

Jag bara önskar så att vi hade haft mer tid att ordna dagen så det hade blivit än bättre! Det är så mycket man så här i efterhand hade velat göra anorlunda. Även om det största problemet har varit tidsbrist.

Men man kan inte få allt här i världen och nu är jag glad att det är över. Jag är så trött!

Kommentarer
Postat av: vendeley

Det där fixade du ju galant! :) Vad roligt! Hoppas du kan ta det lite lugnare på jobbet nu.

2009-03-13 @ 15:14:20
Postat av: Marika på Odlingspyssel

Stort grattis till magen :) Det där med teman är svårt förresten, det enda man kan göra är att prova sig fram. Jag tycker det låter som om du lyckades gallant!

Postat av: Evasleva

Det var faktiskt långt ifrån galant. Men jag har lärt mig jättemycket i alla fall :)

2009-03-16 @ 08:53:31
URL: http://evasleva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback