Placeringskort

Vi försöker hålla bröllopsplanerna på en ganska lagom nivå. Jag kan ju verkligen inte säga att vi jobbar ihjäl oss. Vi har lite annat att tänka på just nu. Men vi har funderat på det här med placeringskort...

plac
foto: bröllopssidan

Det vore ju kul om man kom på något fint som passar till ett försommarbröllop. Somrigt och fint men inte för puttenuttigt. Svärmor I frågade om vi kommit något längre i bröllopsplanerna... "nja, inte direkt, vi tar det lugnt men vi har köpt små, små glaspärlor som dekoration till bordet!" Det var faktiskt D som sa "dem tar vi!"
blad

foto: Norrköping floristutbildning


Blad är ju somrigt och fint. Och det passar ju till mitt gräs(!) Men D's bror M och fru L hade det på sitt bröllop. Tycker ni att vi härmas då?

kruka
foto: martha stewart

Ett sådant här placeringskort vore drömmen. En liten kruka med en växt till alla gäster. Men det är ju faktiskt inte ekonomiskt försvarbart om man inte heter Donald Trump. Okey då, det är nog många som har något liknande, speciellt med tanke på att det har blivit poppis med att ge sina gäster presenter. Men jag tycker att man får väga tid och pengarna man lägger ner på detaljer mot hur mycket det faktiskt ger festen. Jag tror inte att gästerna blir på mycket bättre humör för att de får en liten kruka som placeringskort.

Vad tror du?

Och har du några förslag på andra roliga placeringskort som passar ett försommarbröllop?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback