Sista julklappen köpt

Idag köpte jag de sista julklapparna. Det sista var warhammer-gubbar till systersonen.

Jag går in i spelbutiken och går rakt fram till den unga, långhåriga butiksbiträdet.
-Hej, jag letar efter warhammer fantasy. (jag tänker att det inte ens är någon idé att leta själv. Det är jättetrångt i butiken och massor av hyllor fullt med konstiga kartoner)
-Ja, visst, de finns här borta. (han är otroligt trevlig vilket man inte förväntar sig av någon som ser ut som en 15-årig rollspelsnörd som inte haft någon "normal" social kontakt på några år).
-Har du några förslag?
-Det är en present gissar jag (han gissar rätt!). Vet du vad om han spelar eller målar?
-Jag tror att han spelar... men kanske målar också...
(vi diskuterar lite vad han kan tänkas vilja ha, en regelbok, orcher, människor.)
-Han spelade warhammer 4k(?) förut.
-Jaha men då har han nog hållt på en hel del. Då är han säkert medlem här.
-Det är han säkert...
-Du får du rabatt (säger 15-åringen)

En äldre man i butiken säger att det är bra att jag vet vad jag är ute efter i all fall. Vissa har ingen aning alls.
- Ja, lite koll har jag.

På eftermmiddagen fikade jag med D's pappa N-O och hans K. Blev sen hämtad där av pappa och så åkte vi och handlade, ica maxi och bolaget.

När jag kom hem vid 17 tyckte jag att det var dags att gå och lägga sig. men inte! Usch vad trött jag är. Jag ha sovit 11 timmar i natt, trots det vill jag bara sova.

Stackars D är påväg tillbaka från Umeå ditt han och hans mamma åkt för att lämna tillbaka släpet. Uppsala-Umeå-Uppsala på en dag. Är du sugen?


Kommentarer
Postat av: Ewa

Hehe, två av mina gamla kompisar jobbar där du säkert menar. De har säkert uppfostrat de andra som är anställda med bestämd hand... De är inte 15 år, men de uppfattas säkert som yngre.Och ALLA där är superdatanördar!!!

Postat av: Evasleva

haha, nä jag vet att de inte är 15. Jag skrev ju faktiskt "ser ut som.."

2006-12-24 @ 10:31:57
URL: http://www.evaslev.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback