Enar

Nu har julstjärnorna kommit upp. Jag vet att det är lite tidigt men eftersom vi ska vara bortresta under julen så får man lov att tjuvstarta. Annars hinner man ju inte njuta ordentligt av det.

Julstjärnorna, blommorna alltså, hade några hårda första dagar men verkar ha tagit igen sig. Fick rådet att de ska ha jämn vattning med ljumet vattet och tycker om sol och värme. Jag tror att vi ska kunna fixa det åt dem.

När jag gick igenom pyntlådan hittade jag pynt från påsken. Då målade jag två konservburkar vita med vanlig väggfärg. Jag satte ett gult presentsnöre runt och hade dem som krukor till små pingsliljor. Det var jättefint. Nu har jag bytt ut snöret och köpt två enar att ha i dem istället. Jag tycker det blev lite kul. Enar ska vi väl klara att hålla liv i?

en


Kommentarer
Postat av: Elise

Vad fint, skitbra idé! Vilken sorts färg har du använt till burkarna?

2006-12-03 @ 19:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback