Julstjärnor!

I två år tror jag, har jag och Inger letat efter en fin julstjärna till mig och Daniel. Nu är den funnen. På Indiska hittade vi denna röda stjärna med guldbroderier. Jag längtar till att få sätta upp den i vardagsrumsfönstret. Jag tycker inte att den passade så bra till den turkosa bakgrunden. Konstigt val från Indiska, den kommer se mycket bättre ut i vårt fönster är jag övertygad om.

stjärna
Foto:
www.indiska.com

Jag har också tjuvstartat julstämningen lite med två julstjärnor. Blommor alltså! De står i vita, stilrena krukor och är jättefina.

julstjärna

Hm... jag ska nog kasta den där duken...
Det står en julstjärna till på köksbordet och sprider lite färg och glädje. Jag ska se om jag kan få Daniel på julhumör i år. Jag ska göra mitt bästa.

Amelia Jul, tidningen som ligger bredvid på bordet lämnade Inger till mig när hon var klar. I den fanns ett recept på advents-chai som var supergott. Till och med Daniel gillade de och tyckte att det luktade jul! Man kokar upp kardemumma, ingefära, kanel och  nejlikor och eventuellt te, sen låter man det dra, silar av och har i socker, skummad mjölk. Prova det. Det var jättegott.

Ljusstaken med polkagrisar i fick vi som present av Inger.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Snyggt med champagnekorkar i krukan! :)
/En bubbeltokig tös

Postat av: Elise

Amelia Jul har hamnat här hemma också, tänkte läsa och gotta mig lite på resan från uppsala på fredagskväll efter att jag har lämnat Heira i uppsala. Jag har köpt den flera år nu, jag äääälskar jultidningar! :D

2006-11-28 @ 15:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback