Lathet och glasyr

Jag tänker inte baka pepparkakor. Inte själv, det är inge roligt då. Men jag var väldigt suen på att dekorera pepparkakor med glasyr och det kan man ju göra endå! De små pepparkakorna är vanliga Annas och är jättetråkiga när man fick smak för de otroligt goda Nyåkers pepparkakshjärtan

kakor

Det är inte världens finaste dekor det kan jag hålla med om men det var svårt att samtidigt prata i telefon med Ida och så hade jag en D som bara skattade åt mig. Kul var det i alla fall.

Receptet på glasyr var från Amelia Jul och fungerade inte alls.

1 äggvita
4 dl florsocker
2 krm ättika

Det var alldeles för fast så jag fick ha i vatten.

Kommentarer
Postat av: Sys

Men de är jättefina! Ser fram emot julgodiset!

2006-11-30 @ 18:52:20
Postat av: Elise

De blev ju jättefina! :) Jag och Heira ska baka pepparkakor på tisdag, och eventuellt kladda lite med glasyr, och jag lovar att resultatet här kommer vara ljusår ifrån dina. ;) Men roligt ska vi ha iaf. *s*

2006-12-03 @ 19:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback