Nykaklat

I helgen blev köket klart. Vi har länge stört oss på vårt extremt tråkiga standardkök. Dessutom började kaklet ramla ner! Så här såg det ut i fredags hemma hos oss.


före


Vi har åkt runt på massa olika kakelställen och letat efter nåt som passade oss till stil och pris. Arbetslös och Fattig student har inte många kronor och lägga på inredning tyvärr. Daniel ville ha natursten och jag något mörkt. Det vi fastnade för båda två var helt otroligt dyrt. Vi satte en gräns på 400kr per kvm. Jag hittade en helt underbar mosaik som jag drömmer om att ha i mitt drömhus.

bisazzakakel

foto:http://www.fliesen-tom.de/Bilder%20Leistungen/glas.htm

Tänk dig detta i kakel i ett regnskogsinspirerat badrum. Då skulle jag nog aldrig komma ut ur duschen. Tyvärr kostade dessa, i olika fina färger, mellan 1300kr och 3200kr per kvm. Inte riktigt min prisklass! Den gör sig faktiskt inte rättvisa på den här bilden. Synd att jag inte hittade någon bättre bild. Men kolla på
www.bisazzo.com där har dem väldigt häftiga bilder på sitt kakel i andra nyanser.

Vi hittade i alla fall svart glasmosaik på Beijer som vi båda gillade. Det kostade 300kr per kvm. Det var bättre pris än Bisazzo tyckte vi och slog till. Med kakelfog och allt annat som behövdes kostade det allt som allt inte mer än 1000kr. Bra pris för så pass stor förändring tycker vi. Se själv.

köket
närbildkakel kakel            

Det är fortfarande ett rätt trist standardkök men dock så mycket bättre tycker vi!


Kommentarer
Postat av: Vero

Himmel och pannkaka vad dyrt det är med mosaik och kakel. Det gröna var jättefint, men...näe..dyrt!! Det svarta som ni valde till köket passar perfekt till luckorna. Nu ser det modernt o fräscht ut. *avis*

Postat av: Kakelkungen

Sådärja! Snyggt jobbat. Blev ju riktigt bra!
Man ser inte en enda bubbla i fogen på bilderna ;-)

2006-11-08 @ 17:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback