J*la snorungar. Ni måste lära er biovett!

I lördags var jag och D på bio. Vi såg 300. Det var ju inget mästerverk direkt men sjysst lördagsunderhållnings. Välgjord splatter med massor av vackra mans-kroppar i mycket lite kläder!

(D's kommentar efteråt var -Jag undrar hur castingen såg ut)

Bredvid mig satt en tonårstjej. Före filmen började var det två inslag om att man ska stänga av mobilen. Ett roligt från Disney och ett lite allvarligare från SF. När filmen börjar får tonårstjejen ett sms som låter högt.

- Du, stäng av den där! Säger jag till tjejen.

Flickan vänder sig bort från mig och svarar på sms:et.

Två minuter senare ringer telefonen. Hon svarar!!!!!!
- Jag är på bio. Blabla....

Hon stänger av ljudet på mobilen men fortsätter att ta emot och skicka sms genom hela filmen! Dessutom har en ny telefon med väldigt stark lampa i så skärmen bländar mig varje gång.

De borde ta upp det här i skolan. Det borde vara ett brott att ha mobilen på i en biosalong! Det förstår ju hela filmupplevelsen för mig. Och varför hon går på bio kan jag bara inte förstå! Fyfan vad less jag var. Dessutom blir jag ju lite rädd för mig själv när min impuls säger mig "sätt en armbåge i bröstet på henne".

Det gjorde jag inte.

Istället led jag. Tyst. Förtvivlad. Förbannad.

Kommentarer
Postat av: Mrspitepalt

Men brydde hon sig inte när du sa till?
Morr! Jag sa till nån brud en gång på bio. Hon satt och teaterviskade superhögt till sina kompisar precis bakom mig, i en ganska liten salong. Jag satt och surnade till i ca 40 minuter men sen när hon började fälla kommentarer som "Vem tror du mördaren är?" så var jag tvungen att vända mig om och med myndig frökenröst säga "ursäkta skulle du kunna vara lite tystare!" Å hon sa "ja oj, förlåt" å så var hon tyst resten av filmen. Det var i och för sig jag också. Jag var så rädd för att prata eftersom jag hade sagt åt henne. så när Palten frågade om popcorn väste jag bara tyst! åt honom och pekade mot golvet

2007-04-26 @ 19:08:51
Postat av: Ewa

Det är bara att fråga vad de håller på med och få dem att skämmas. Annars säga till personalen.

Postat av: vendeley

hm, jag tror inte det är bara biovettet som tryter hos dagens ungdomar.... nä, för fan, jag är nog ändå för aga... ;)

2007-04-27 @ 10:23:26
URL: http://vendeley.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback