Lite bröllopshopping

Eftersom min sedvanliga måndags-långlunch blev avkortad med en timme idag hann jag inte träna som jag brukar. Det blev istället en vända på stan.

Jag har införskaffat lite dekorationsgrejer till bröllopet. Jag har nu taktiken att jag köper saker, tar hem och visar det och sedan får D säga vad han tycker. Det blir antingen godkänt eller så får det vända tillbaka till affären dagen efter. (Det finns fördelar med att jobba nere på stan, nackdelen är ju givet att det kostar pengar...)

Det här är det sättet vi får något gjort, skulle jag vänta på honom skulle det ta en evighet. Hur kommer det sig att killarna ofta är så oengagerade i sina bröllop? I alla fall i just färgval och blommor. Eller är de det egentligen? Vad ligger det i?

D säger att han skulle ta tag i allt om han bara blev lite stressad. Men jag har ju ingen lust att bli stressad så därför tar jag tag i det nu. Fast då blir jag lite stressad eftersom han inte hjälper till.

Det här sättet som jag nu kommit på funkar rätt bra. Jag tycker det är lite kul att gå och strosa i affärer men det tycker inte han. Jag går hellre själv än med en irreterad och uttråkad D som bara vill hem.

Men han får säga vad han tycker och ibland får han alternativ. Den här, eller den här? Det tycker han är bra. Alla vinner.



Ibland är det lite lustigt. Jag letade efter värmeljushållare och hittade några fina. De kostade 50kr för 3 st vilket jag tyckte var ett okey pris jämfört med de jag kollat på innan. Sen hittade jag fina glas för 15kr styck som ju också går att använda igen. Som ljushållare eller dricksglas. Mycket praktiskt.

Nu proveldar vi och hoppas att de håller för värmen. Glaset är rätt tjockt så det borde inte vara något problem.

v?rmeljush?llare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback