"Nu säger jag det: det är ju lite som en sekt!"

Idag har praktikantgänget varit på studiebesök. Först på Vemyra som är ett låst hem för flickor 13-21 där vi inte fick svar på våra frågor. Och sen var vi på Korpberget som är ett behandlingshem inriktat på 12-stegsbehandling. Det var där ovanstående kommentar kläcktes av en av praktikanterna. Det var inte jag. Men det skulle kunna ha varit.

Jag ifrågasatte istället hur man kunde bota en fysisk sjukdom med andlighet. Där fick vi inte heller några svar.

Nu är jag ofantligt trött. Vi har varit och handlat inför vår lilla påskutflyckt till fjällhöga nord och D har köpt ett par Gore-tex byxor i den superfina butiken wått och tårrt (ja, det stavas så!). Jag blev kär i en mellan-lager-tröja från
Icebreaker. Den är så fin och mjuk och har så bra passform. Jag har en av deras underställströjor och den är underbar! Det var väldigt jobbigt att släppa taget och gå därifrån. Fantastiskt vad dyrt det kan vara. Eftersom jag faktiskt behöver en mellan-lager-tröja tills helgen så har jag nu fått låna en ulltröja av min älskade D. Den är inte köpt i en out door-butik utan på Åhlens men det ska nog gå bra ändå ;)



Efter säkert en timme på ICA har vi sen stått och lagat mat, renskav och grönsaksgratäng, i en timme och nu är jag trött.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback