Och så det här med håret...

Hur ska man ha sitt hår? Det ska kännas bekvämt och inte konstigt och stelt. Det ska vara fint och passa klänningen. Om man ska ha något i håret ska det passa med färgerna i brudbuketten som i sin tur helst inte ser förjävlig ut tillsammans med brudgummens kläder. Man ska hitta en frisyr som passar ens hårlängd och så en frisör som kan göra den! Det är inte så enkelt det här...

Jag har börjat kolla runt lite på nätet efter inspiration att ta med till min frisör. Den dyra som är bokad men som jag borde ta och ringa och boka en konsultationstid hos. Och det i sin tur är ju inte heller så enkelt eftersom vi inte bor i samma stad.

Hair comes the bride har många frisyrer som man kan kolla på. Roligt också med före- och efterbilder.

Idag har vi bröllopsplaneringskväll inbokat. D lagar mat och jag surfar bröllopsgrejs som tårtdekorationer och sånt (tårtansvariga I, ska vi fixa en sån eller gör du det ihop med tårtan?) Det är mindre än två månader kvar nu och det känns lite svårt att vara 30 mil bort...

Kommentarer
Postat av: Lottis , frivillig tårtkonsult

"Tårtdekorationer och sånt" Vad menar du? När man beställer en tårta är den dekorerad men t.ex. brudpar måste man fixa separat. Är det några andra dekorationer du vill ha???? Jag håller med om att det är en konstig tradition med ett stelt brudpar på toppen av tårtan, men traditionell som jag är tycker jag att den hör till. Skeletten var inte dumma alls, ska kolla om jag hittar ett sådant par.......

2007-04-23 @ 19:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback