Servistips önskas

Vi kanske ska få en servis i bröllopspresent. Visst är det klassiskt!?

Det känns väldigt bra att inte behöva äta på IKEA-tallrikar resten av sitt liv. Även om det nu inte är något fel i det heller.

Men det finns ett problem. Det är ju så svårt att hitta något som man tycker om. Tack och lov har vi ju blivande svärmor till hjälp. Hon har koll!

Villroyboch har fina serviser men varför är det så att man inte gillar vissa delar av servisen men inte allt?

Tex:

image268
Den här gillar vi, det är Manoir.

Men inte den här:

image269

som tillhör samma servis.

Den här underbara kaffekoppen tillhör Country Heritage

image270

med tallrikarna gillar vi ju inte.

image271


Utbudet i Sundsvall är ju inte heller det bästa för att jaga drömservisen. Hur ska man gå tillväga?

Kommentarer
Postat av: vendeley

hej eva! jag veti nte om du kommer ihåg mig men vi träffades på lunar för en herrans massa års sen när vi båda sommarjobbade. var inne på din lunarsida och såg att du börjat blogga. så nu har jag kollat runt lite här. skoj att se vad du har för dig nuförtiden. vad roligt med bröllopet! ///therese

Postat av: Ewa aka porslinsnörden

Man köper nåt av de stora såsom rörstrand, rosenthal, gustavsberg, gefle eller liknande. Om en tallrik går sönder kan du lätt få tag i en ny, det är bättre samlarvärde ( = ifall du ledsnar på servisen mot all förmodan kan du sälja den och tjäna en rejäl hacka) och sedan kommer era barn och barnbarn kommer att ha en klassiker hemma en vacker dag ( det låter hemskt men det ÄR ju så.).
Så om jag vore er så skulle jag nog välja att göra så. Glad påsk!

2007-04-08 @ 11:49:16
URL: http://www.kafferep.habibi.se
Postat av: Anonym

Qvint från Rörsrand har vi den ä jättefin

2007-04-09 @ 15:49:29
Postat av: Lottis

Vad ska ni med en karott till? Håller med om att den inte var så snygg!
Vi har som ni vet Manoirs mattallrikar, dessertallrikar en såssnipa och några serveringsskålar samt uppläggningsfat i olika storlekar. Det räcker bra! Deras kaffekoppar är dessutom riktigt fina, de ska jag börja samla på när jag blir stor.....

2007-04-10 @ 21:25:27
Postat av: Evasleva

Vi vill kunna ha möjligheten att gilla allt.

2007-04-11 @ 07:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback