Decoupage på ljus

Här om dagen testade jag att sätta fast sarvettryck på några ljus. Det blev mycket bra.

Om man tittar nära i dagsljus så ser man kanterna men i stearinljusets sken ser man inget och våra gäster trodde att ljusen var köpta.

ljus

Precis som när man gör decoupage tar man bort alla lager på servetten utom den sista. Jag klippte så nära själva rosorna som jag orkade.

Sedan höll jag fast bilden där jag ville ha den, värmde jag baksidan av en sked över ett ljus och lade den på trycket och förde den försiktigt över hela bilden. Då smälter stearinet bakom och går igenom servetten. Klart!

bord

Ljusen med rosorna på passade ju utmärkt till den ärvda servisen som R fått med sig hemifrån. Dessutom dekorerade jag med rosenblad på bordet och två rosor liggandes i martiniglas. Romantiskt ska det ju vara när man tackade för bröllopshjälp :)

Kommentarer
Postat av: Västmanländska i skåne-exil

Så fantastiskt fint! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback