Min sommardrink

Jag håller på att förbereda middagen, småstäda lite och passade samtidigt på att göra en drink.

drink
Jag kan inte riktigt säga vilka mått jag använt men jag måste säga att jag blev väldigt nöjd med den.
Jag började med att koka sockerlag. 1dl socker till 1 dl vatten.

Jag mortlade frysta hallon med vaniljvodka och en bit lime. Sedan hällde jag på sockerlagen, skakade och hällde upp i ett glas med is. Lite mer lime  blir gott i så den inte blir för söt. Jag hade i en bit lime till. Det går nog också bra att ha i limejuice från flaska.

Den får en härlig rosa, somrig färg och blev riktigt fräsh.

Smaklig drink!


Kommentarer
Postat av: vendeley

låter ju hur fräsch som helst!

2007-08-04 @ 20:00:18
Postat av: Karro

Den lät ju riktigt mums!

Postat av: kajsa

åh, dra på trissor, låter asa gott! igår drack jag en drink minsann ute på debaser, katarina var barnvakt! den hette broken face och innehåller mörk rom, lime, ango stura och ginger ale. jag brukade dricka en liknande i london men då med ginger beer istället, mkt godare, mer sting i liksom, men den här var fantastiskt god den med. så lyxigt (och dyrt) att köpa en drink ute. skål!

2007-08-06 @ 20:13:47
URL: http://kajsaspyssel.blogg.se
Postat av: mrspitepalt

Låter smaskigt!

2007-08-06 @ 22:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback