Semester

Skulle man kunna säga att jag har nu.

I fredags jobbade jag mitt sista pass på sommarjobbet. Det otroligt krävande och tuffa jobbet jag har haft. Jag har jobbat som familjebehandlare på ett utredningshem för familjer. Det vill säga ett kvalificerat jobb för min utbildning.

Det som också ledde till att jag flera gånger, lutad över disken, tvätten, banankakan, skurhinken, brödbaket, funderade "Tre års universitetsstudier...."

Ja... det är rätt lugnt på sommaren. Nog för att jag har trivts ganska bra med att få pyssla på med kakbak, brödbak och annat men samtidigt är jag ju rätt sugen på att jobba. Snart nyutexaminerad, en termin kvar, och jag är ju så SUGEN. Jag vill behandla! hihi...

Nu är det i alla fall två veckor till terminen börjar och jag har alltså semster.

Första semsterdagen:

image523

I helgen har vi åkt ner med ett flyttlass till Uppsala. Fortfarande ingenstans att bo.

Vi bar och släpade på lördag förmiddag. Träffade sedan svärmor och hennes lilla hundvalp. Sååå söt! Det är nog det sötaste, alla kategorier, jag har sett på länge. Tyvärr glömde vi kameran hemma.

Sedan en sväng förbi pappa och på kvällen var det kräftskiva. Det var mycket gott och väldigt trevligt även om både jag och D uppenbarligen inte ska dricka snaps. Det var en hård påminnelse om varför vi inte brukar göra det...

Igår bar det iväg till Sundsvall igen men ett stopp på vägen för att träffa min kompis, hans tjej och deras lilla tvåmånadersplutt. Jättekul att få se den lilla flickan som mest satt och bajsade när vi var på besök.


Kommentarer
Postat av: vendeley

vad roligt med valp! vad för slags är det?

2007-08-13 @ 17:54:11
Postat av: Evasleva

Det är en borderterrier.

2007-08-14 @ 08:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback