Nervös

Jag har varit i Norrköping och hälsat på en pysslig vän. Det har varit hemskt trevligt! Vi skulle julpyssla men så hemskt mycket pyssel blev det faktiskt inte.

Istället har vi fikat på caféer, shoppat julklappar, kollat på stan, ätit god mat och druckit ganska mycket glögg.

I måndags fick jag veta att jag blivit kallad till intervju på ett jobb. Jag stod chockad mitt inne på Lagerhouse. -Vad ska jag ha på mig? Var det första jag frågade min vän. Sen stod jag och skakade en stund. Det är ju ett riktigt jobb. Roligt och läskigt! Jag har inga höga förhoppningar om att få jobbet men det känns roligt att bli kallad på intervju i alla fall. Snart ska jag dit! 

Måndagskvällen tillbringade vi sittandes på vardagsrumsgolvet ätandes räkor och drickandes mousserande vin medan vi kollade in alla klänningar på Nobelfestligheterna. Vad hade drottningen på sig?

-Varför är hon klädd i en Kinesisk flagga? frågade jag min vän. Döm om vår förvåning när sen tv 4 nyheterna meddelar att de samsänder nobelmiddagen med kinesisk teve! :)


Kommentarer
Postat av: Elise

Åh, vad är det för jobb? Hoppas det går bra! :)
Så du har varit på besök på mitt jobb? Nästan iaf.. ;) Hoppas du inte köpte nåt godis så att de går om oss i säljtävlingen! ;) *s*

2007-12-12 @ 13:49:03
Postat av: Jane

Grattis till intervjun. Tänk, klart att jag är bäst för det här jobbet! Om du tror på det tror dom på det. Det fungerar verkligen även om man själv inte fattar vad man pratar om (eller tycker att man pratar strunt)

Håller tummarna!

Postat av: Soffy

Vad kul med intervju! Jag var också i Norrköping och julshopppade! ( igår ons) Och då pratade jag med en kompis om hur kul det vore att äta dricka gott och se på Nobelfesten!

2007-12-13 @ 10:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback