Vad vill du ha på julbordet?

Västmanländskan i Skåne hade denna lista på sin blogg. Vad föredrar du?

Jag kan ju inte bara svara ja eller nej jag måste ju förtydliga mig också.. sån är jag.

Pepparkakor - Lussebullar

Skumtomtar - Knäck

inget av dem egentligen. Men knäck är ganska gott och skumgodis är äckligt.

Ischoklad - Marsipan

Köttbullar - Prinskorv

Julkorv - Julskinka


Lax - Sill

Paradis - Alladin
Jag vet ju inte vilken som är vilken. Men den med mörk choklad gillar jag bäst.

Sylta - Pastej

Glögg - Julmust

Rödbetssallad - Dopp i grytan
Jag gillar varken rödbetssallad eller dopp i grytan. Doppet är kladdigt men jag svarar det i alla fall eftersom det är mysigt när andra gör det. Nu har vi nog inte haft det de senaste åren. Det var mamma som insisterade på att vi skulle ha med det trots att hon bara åt en skiva.  Men så skulle det vara. Det är ju så med traditioner.

Ris a la malta - Risgrynsgröt
Vi har aldrig ätit någon av det traditionellt. Men jag gillar risgrynsgröt. Äter det dock aldrig på julafton.

På skinkan: Äppelmos - Senap
Äppelmos? Det låter jätteäckligt!

Var försvann grönkålen?

Kommentarer
Postat av: kajsa

varför är det alltid mamma som insisterar? det gör min med och ja, bara en skiva går ner. Nu när jag är mamma måste jag insistera då?

Postat av: Evas syster

Nej Kajsa, bara för att du är mamma nu så behöver du inte insistera. Ta bort, lägg till och byt ut efter egna smaklökar! Lutfisk kan bli lax, syltan åker ut helt osv.

2007-12-07 @ 07:35:22
Postat av: Evasleva

Haha. Lutfisk har vi väl aldrig ätit? Syltan försvann ju för länge sen!
men rör inte min lax! :)

2007-12-07 @ 09:19:57
URL: http://www.evasleva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback