Att arbeta med behandlare

Detta utspelar sig i fikarummet:

Handledare: Är du sjuk? Det verkar jobbigt för dig.
Evasleva: Ja.
H: Vad känner du?
E: Jag är arg!
H: Varför då?
E: För jag har just varit sjuk länge och nu kan jag inte träna.
H: Hur tänker du då?
E: Jag har just kommit igång med träningen och om jag blir sjuk kanske jag inte kommer igång igen.
H: Har det hänt förut?
E: Ja.
H: varför är det viktigt för dig att träna?
E: Jag mår bra då. Det är roligt och jag vill gå ner i vikt.
H: Om du istället för att tänka "jag kanske inte kommer igång med träningen igen" tänker "När jag är frisk SKA jag börja träna igen!. Känns det bättre då?
E: Ja! Jag ska ju börja träna igen så fort jag blir frisk!


roy


foto: roykirkham.co.uk

Nu är jag hemskickad för att krya på mig. Jag har gjort en stor termos med te som jag dricker ur min finafina tekopp. Jag fick ett par koppar med fat av svärmor I i julklapp och jag tycker de är så himla fina och jag blir alldeles glad när jag ser dem.

Jag såg att det fanns en hel service till med tekanna, sockerskål, mjölkkanna osv men då blir det alldeles för mycket och pråligt. Dessa två är perfekta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback