Helgbesök

Vi har haft en fantastiskt härlig helg i fina vänners sällskap.

I fredags kom brudvän R (alltså min brudtärna fast han är kille) och hans flickvän S hit med tåget klockan tolv på natten. Vi hämtade dem på stationen och sen gick vi och lade oss nästan på en gång.

Lördagen började med långfrukost och sen en tur på stan. Vi skulle bara gå runt och kolla lite men vi gick in på
Bianco som hade rea och det blev ett par finskor till S. De är så snygga! Jag ville ha ett par likadana fast lila men de passade inte mig.

Däremot blev det ett par bruna skinstövlar till mig! 350kr fick jag dem för och de hade kostan 1300kr!  "Du behöver inte köpa dem bara för att de är nedsatta" sa D som ansåg att stövlarna var lite väl "tyska" med sina spännen.

Så gick vi vidare till The Store som hade stor rea på jeans. D fyndade ett par snygga jeans som jag tror att han aldrig kommer ta av sig igen eftersom de är så sköna. R hittade två par jeans och jag ett par för 299kr.
Efter detta tyckte vi att vi shoppat klart så vi åt lunch på Åhlens innan vi gick hem. Kvällen fortsatte med god mat och vin och sedan till en fest hos D's jobbarkomis. Där sjöng vi SingStar och jag spöade killarna så det ven om det.

 I säng kom vi vid tre och idag har vi av förklarliga själ inte gjort så mycket. Men hemgjord pizza och en liten promenad hann det bli innan vi skjutsade dem till tåget.

Vi har också bestämt att vi ska åka till Kiviniemi över påsk ihop. Och tack och lov har S ett lika stort behov av att planera som jag. Killarna tycker att det är lugnt och skönt att lämna över ansvaret för matlistor och annat till oss. De har fått sina avgränsade uppdrag. D ska ordna takräcke till bilen och R ska ordna med skidor till S och en pulka att dra packningen i.

Åh, vad härligt det ska bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback