Mat för en sjukling

Till gröten imorse blev det havremjölk istället för den vanliga eftersom man inte bör dricka det när man har hosta. D tror inte att det stämmer men han köper ändå hem det till mig eftersom han tror på placeboeffekten.


hallon

Till lunch blev det fruktsallad med hallon, äpple, apelsin och banan. Till det müsli med russin och nötter. Fullt med antioxidanter och c-vitamin. Väldigt gott också!

Nu är jag inne på min andra termos med te. Denna gång rött te (förra var med grönt). Också det fullt av antioxidanter och annat nyttigt. Dessutom är det inte vätskedrivande som vanligt svart te. Av någon anledning har jag, om jag inte är varm, svårt att dricka kalla drycker så det är väldigt bra att kunna dricka goda teer som nästan funkar som att dricka vatten.

rött te


Ikväll blir det köttfärsbiffar i tomatsås och klyftpotatis. Mums vad gott!

Är ganska ledsen faktiskt över att jag blivit sjuk och inte kan genomföra den hälsosamma och aktiva helg vi sett fram emot. Vi hade planerat att åka långfärdsskridskor imorgon och längdskidor på söndag. Nu får jag ligga inne och kurera mig istället.

Det positiva är ju att jag kanske får ork och tid att sy och brodera tyget som ska skyla tvättmaskinen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback