Namnändring

Jag har just skrivit på papprena om namnändring från skatteverket. Det känns lite konstigt, slutgiltigt men roligt och lite läskigt. Det är ju mitt namn!

D kan inte tänka sig att ta mitt namn eftersom han har blivit kallad vid sitt efternamn av många i en stor del av sitt liv. Men jag har faktiskt också blivit det. D säger att jag inte alls behöver ta hans namn utan gott kan behålla mitt gamla. Men för mig känns det viktigt att ha samma namn, att vi är en familj!

Egentligen vet jag att han är rätt nöjd att jag tar hans efternamn... han vågar bara inte erkänna det. Han skulle ju aldrig vilja tvinga mig att ta ett namn mot min vilja.

Som om det nånsin skulle hända?!




Länk till både blanketter om
hindersprövning och namnbyte på skatteverkets hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback