IKEA

Det finns sina fördelar med att bo i en stad med IKEA. Så är det ju. Jag vet inte hur många gånger vi förbannade att det inte fanns Ikea i Umeå.

Igår tog vi vår första tur på Ikea Sundsvall. Det är tydligen inte så att alla ikea är likadana. Det trodde jag. Här har de ju ett helt annat upplägg än i Uppsala. Spännande... (jag måste ha ett tråkigt liv eller hur?)

Prio 1 var ett vardagsrumsbord eftersom det vi nu har består av två flyttlådor med en gardin över. Det är varken snyggt eller praktiskt. Det billiga bordet vi sett ut var tyvärr slutsålt. Vädligt tråkigt tyckte vi.

Prio 2 var sängbord men vi hittade inga fina alls som vi vill ha. D. var inne på att köpa två rätt fula men ganska billiga men jag vägrade. Jag sa att han fick köpa ett om han ville men jag skulle blunda. Jag köpte en korg som jag ställde på högkant. Funkar fin, fint tills vi hittar ett sängbord som vi faktiskt gillar.

sov

D. köpte en liten, enkel träbyrå som han kan ha sina t-shirts i  och böcker på tills vi hittar våra drömmars sängbord.

Kommentarer
Postat av: Elise

Vad tycker ni om sveriges modernaste Ikea då? ;) Det är ju alldeles nybyggt, öppnades förra året!

Å inte kom ni å hälsade på mig på biltema heller när ni ändå var nästgårds... ajajaj. ;) *s*

2007-01-26 @ 22:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback